Pages

Followers

Sunday, February 26, 2012

MIGRAIN DATANG LAGI...

Assalammualaikum..
wahh.. agak lama tidak berbloging.. busy memanjang.. dah masuk sem baru nie lagilah busy.. adoiii.. kata nak jadi blogger tegar.. tapi x boleh la sebab kurang idea nak menulis.. ade idea tapi xreti nak menaip, penyakit malas.. haha.. ok lah, nie baru nak memulakan blogging balik la nie, sekadar mengisi masa lapang.. hehe.. baru2 nieh, eh, last friday, kena serang migrain.. perghhh.. even kena migrain, ku gagahi juga datang ke kelas dan buat sesi kaunseling.. dan perasan kt situ, masa sesi kurang fokus, fikiran pon melayang.. adoiyaii.. no wonder sesi kaunseling masa tu mcm tah ape2.. mmg x puas hati la dgn hasilnya..
ok, berbalik kepada cerita kena migrain tuh, dek kerana tak tahan dengan kesakitan yang dialami, aku pergi jugak ke Klinik Kesihatan Pelajar UM.. aku nie dah jadi pelawat wajib kt klinik tuh.. tiap sem mmg ade je sakit, suka sgt g klinik.. haha.. aku tgok fail kesihatan aku pon da abes helaian kertasnya.. mmg terbaik la kan.. ishhh.. menyimpang lak cite.. ok, masa g klinik tu nasib baik x ramai org.. x der la lame sgt menunggu.. dah jumpe doktor tu, dia bagi 3 jenis ubat.. nie haa.. aku bg tunjuk gmbar ubat2 tersebut.. yg buat aku terkejut, dia bagi ubat utk saraf kepala.. xpernah2 makan ubat saraf, baru makan la nie..

1. nielah ubat saraf tu.. kena habiskan..


2. yang nie plak ubat migrain.. ubat nie makan kalo rasa sakit sgt2.. means, xley tahan ngn sakit tu la kan..


3. nie ubat paracetamol, a.k.a panadol...


kena abeskan semua ubat2 nieh.. nasib bek aku nie jenis yg dah biasa telan ubat.. macam2 ubat dah aku telan.. nie blm lagi ubat gastrik.. kena jaga pemakanan la aku lepas nie.. tapi, yg aku pelik, kalo aku jauh dari family aku je, mesti aku nie kena serang macam2 penyakit.. nie dah rasa mcm nk demam dah.. tekak pon sakit, batuk2 lak tu.. haish.. HOMESICK ke aku? hahaha..

ok, nanti aku update cite pasal lain plak..

1 comment:

Anonymous said...

Homesick lettew~ xpun familisick. Rindu dgn famili. Hmm.
:)

About Me

My photo
for a time being, blog nie ada dua owner.. the 1st blog, originally mine and the second blog is belong to Amirul since die tak reti buat blog .. enjoy reading.. :)

THANKS FOR STOPPING BY ...